2106 ДЕЦА В УЧИЛИЩНА ВЪЗРАСТ ОТ ОБЛАСТ СЛИВЕН СА ВЪРНАТИ В ЗАДЪЛЖИТЕЛНАТА СИСТЕМА ЗА ОБУЧЕНИЕ
2106 деца в учебна възраст от област Сливен са върнати в задължителната система за обучение тази година, това съобщи на пресконференция днес началникът на Регионалното управление на образованието /РУО/ – Сливен д-р Бисерка Михалева. В тази сфера от своята работа управлението в Сливен е базово, като се отчита, че нашият район е един от най-трудните за обхват на децата в задължителна форма на обучение. Просветното министерство е определило до края на годината директори на 100 училища от страната да преминат вид обучение – споделяне на добри практики, точно на територията на Сливенски регион.
В селата от региона децата би лингви са почти 100 процента. Проблем представляват и ранните бракове при момичетата, както и ангажирането от ранна възраст за работа на момчетата сред ромския етнос, казаха още от РУО – Сливен.
Ето защо тук се даде начало на инициативата училищно посредничество, като област Сливен е пионер по прилагане на процедурата „Училищна медиация“. Тя успешно работи в много страни на света повече от 60 години и е основният начин за справяне с агресията в училище. „Ако научим нашите деца и ученици как да разрешават конфликтна ситуация и да не се стига до агресия, то ние сме им дали най – доброто правило за нормален и щастлив живот, и да бъдат добри граждани. Опитваме се да направим родителите наши приятели и партньори“, каза Бисерка Михалева.
В област Сливен за две години са обучени 77 деца – медиатори и 48 учители – медиатори. Училищното посредничество, като начин за справяне с насилието, работи в 48 учебни заведения в Сливенска област. Учителите медиатори сътрудничат за справяне с конфликтите между родители и учители, семейство и училище, а децата ще помагат на своите връстници да се справят с недоразуменията или проблемите помежду им, обясни началникът на РУО – Сливен. Сливенска област е първа в страната, в която стартира училищната медиация с кабинети. Училищното посредничество не е алтернатива на административните наказания, доброто на медиацията е, че те учи какво да правиш. Социалните компетентности у децата са онова, което липсва, за да можем да предотвратим насилието в училище“, това е мнението пък на проф. Татяна Дронзина, доктор на политологичните науки и специалист по темата, автор на книги по проблема.
От тази година в четири училища в областта е въведено и понятието „Образователен медиатор“, което според д-р Михалева е добра насока за развитието на добрите взаимоотношения между училището, семейството и учениците.
Радио Сливен Нет
За автора
Може да харесате още
АРЕСТ ЗА МЛАДЕЖ, НАПАДНАЛ МАЙКА СИ
Младеж на 20 години от село Градец е задържан за хулиганство. На 16 ноември около 10,40 часа той е нападнал 43-годишна жена, докато е чакала в РУ-Котел за подмяна на
ИЗВЪН ОПАСНОСТ ЗА ЖИВОТА Е НАЙ-ТЕЖКО ПОСТРАДАЛАТА ПРИ ПЪТНИЯ ИНЦИДЕНТ КРАЙ ГРАДЕЦ
Петима души са настанени в МБАЛ „Д-р Иван Селимински“-Сливен с травми, получени при пътен инцидент, станал на 15 ноември край село Градец. Четирима от тях – три жени и един
ПРЕПОРЪКИ КЪМ ГРАЖДАНИТЕ ЗА ПРЕДПАЗВАНЕ ОТ ПРАВОНАРУШЕНИЯ
ПРЕПОРЪКИ КЪМ ГРАЖДАНИТЕ ЗА ПРЕДПАЗВАНЕ ОТ ПРАВОНАРУШЕНИЯ Поставени в условията на извънредно положение, хората са склонни да действат прибързано, под влияние на силни емоции. Същевременно, тази ситуация е „добра среда”
0 коментара
Все още няма коментари!
Може да сте първият който коментира публикацията!