2106 ДЕЦА В УЧИЛИЩНА ВЪЗРАСТ ОТ ОБЛАСТ СЛИВЕН СА ВЪРНАТИ В ЗАДЪЛЖИТЕЛНАТА СИСТЕМА ЗА ОБУЧЕНИЕ

2106 ДЕЦА В УЧИЛИЩНА ВЪЗРАСТ ОТ ОБЛАСТ СЛИВЕН СА ВЪРНАТИ В ЗАДЪЛЖИТЕЛНАТА СИСТЕМА ЗА ОБУЧЕНИЕ

2106 деца в учебна възраст от област Сливен са върнати в задължителната система за обучение тази година, това съобщи на пресконференция днес началникът на Регионалното управление на образованието /РУО/ – Сливен д-р Бисерка Михалева. В тази сфера от своята работа управлението в Сливен е базово, като се отчита, че нашият район е един от най-трудните за обхват на децата в задължителна форма на обучение. Просветното министерство е определило до края на годината директори на 100 училища от страната да преминат вид обучение – споделяне на добри практики, точно на територията на Сливенски регион.

В селата от региона децата би лингви са почти 100 процента. Проблем представляват и ранните бракове при момичетата, както и ангажирането от ранна възраст за работа на момчетата сред ромския етнос, казаха още от РУО – Сливен.

Ето защо тук се даде начало на инициативата училищно посредничество, като област Сливен е пионер по прилагане на процедурата „Училищна медиация“. Тя успешно работи в много страни на света повече от 60 години и е основният начин за справяне с агресията в училище. „Ако научим нашите деца и ученици как да разрешават конфликтна ситуация и да не се стига до агресия, то ние сме им дали най – доброто правило за нормален и щастлив живот, и да бъдат добри граждани. Опитваме се да направим родителите наши приятели и партньори“, каза Бисерка Михалева.

В област Сливен за две години са обучени 77 деца – медиатори и 48 учители – медиатори. Училищното посредничество, като начин за справяне с насилието, работи в 48 учебни заведения в Сливенска област. Учителите медиатори сътрудничат за справяне с конфликтите между родители и учители, семейство и училище, а децата ще помагат на своите връстници да се справят с недоразуменията или проблемите помежду им, обясни началникът на РУО – Сливен. Сливенска област е първа в страната, в която стартира училищната медиация с кабинети. Училищното посредничество не е алтернатива на административните наказания, доброто на медиацията е, че те учи какво да правиш. Социалните компетентности у децата са онова, което липсва, за да можем да предотвратим насилието в училище“, това е мнението пък на проф. Татяна Дронзина, доктор на политологичните науки и специалист по темата, автор на книги по проблема.

От тази година в четири училища в областта е въведено и понятието „Образователен медиатор“, което според д-р Михалева е добра насока за развитието на добрите взаимоотношения между училището, семейството и учениците.

 

Радио Сливен Нет

Предишна ВИЦОВЕ ЗА СУТРЕШНО КАФЕ
Следваща ЕДИН ПОЛИТИК НА 45

За автора

Може да харесате още

Новини Сливен 0 коментара

КМЕТЪТ СТЕФАН РАДЕВ ПРИЗОВА ЗА АКТИВНО УЧАСТИЕ В РАБОТНАТА ГРУПА ЗА ОБРАЗОВАНИЕТО В СЛИВЕН

„Анализът и предложението са  изготвени от експертите на общината. Аз се радвам, че има такава широка обществена дискусия, защото това е въпрос, който стои от много години пред обществеността на

Новини Сливен 0 коментара

ОТНОВО ЗАЛОВИХА ШОФЬОР С ДРОГА

Водач с метамфетамин, нерегистриран мотоциклет и управление на МПС след употреба на алкохол са случаите установени от полицейски служители през изминалото денонощие в град Сливен. Около 14,20 часа на булевард

Новини Сливен 0 коментара

ПЕТИМА СА ЗАДЪРЖАНИ ЗА ДРОГА

Петима са задържани за притежание и разпространение на наркотични вещества от  полицията в Сливен при специализирани операции в края н миналата седмица. Служители на участък „Запад“ са  установили притежание на

0 коментара

Все още няма коментари!

Може да сте първият който коментира публикацията!

Остави коментар

12 + 7 =