2106 ДЕЦА В УЧИЛИЩНА ВЪЗРАСТ ОТ ОБЛАСТ СЛИВЕН СА ВЪРНАТИ В ЗАДЪЛЖИТЕЛНАТА СИСТЕМА ЗА ОБУЧЕНИЕ

2106 ДЕЦА В УЧИЛИЩНА ВЪЗРАСТ ОТ ОБЛАСТ СЛИВЕН СА ВЪРНАТИ В ЗАДЪЛЖИТЕЛНАТА СИСТЕМА ЗА ОБУЧЕНИЕ

2106 деца в учебна възраст от област Сливен са върнати в задължителната система за обучение тази година, това съобщи на пресконференция днес началникът на Регионалното управление на образованието /РУО/ – Сливен д-р Бисерка Михалева. В тази сфера от своята работа управлението в Сливен е базово, като се отчита, че нашият район е един от най-трудните за обхват на децата в задължителна форма на обучение. Просветното министерство е определило до края на годината директори на 100 училища от страната да преминат вид обучение – споделяне на добри практики, точно на територията на Сливенски регион.

В селата от региона децата би лингви са почти 100 процента. Проблем представляват и ранните бракове при момичетата, както и ангажирането от ранна възраст за работа на момчетата сред ромския етнос, казаха още от РУО – Сливен.

Ето защо тук се даде начало на инициативата училищно посредничество, като област Сливен е пионер по прилагане на процедурата „Училищна медиация“. Тя успешно работи в много страни на света повече от 60 години и е основният начин за справяне с агресията в училище. „Ако научим нашите деца и ученици как да разрешават конфликтна ситуация и да не се стига до агресия, то ние сме им дали най – доброто правило за нормален и щастлив живот, и да бъдат добри граждани. Опитваме се да направим родителите наши приятели и партньори“, каза Бисерка Михалева.

В област Сливен за две години са обучени 77 деца – медиатори и 48 учители – медиатори. Училищното посредничество, като начин за справяне с насилието, работи в 48 учебни заведения в Сливенска област. Учителите медиатори сътрудничат за справяне с конфликтите между родители и учители, семейство и училище, а децата ще помагат на своите връстници да се справят с недоразуменията или проблемите помежду им, обясни началникът на РУО – Сливен. Сливенска област е първа в страната, в която стартира училищната медиация с кабинети. Училищното посредничество не е алтернатива на административните наказания, доброто на медиацията е, че те учи какво да правиш. Социалните компетентности у децата са онова, което липсва, за да можем да предотвратим насилието в училище“, това е мнението пък на проф. Татяна Дронзина, доктор на политологичните науки и специалист по темата, автор на книги по проблема.

От тази година в четири училища в областта е въведено и понятието „Образователен медиатор“, което според д-р Михалева е добра насока за развитието на добрите взаимоотношения между училището, семейството и учениците.

 

Радио Сливен Нет

Предишна ВИЦОВЕ ЗА СУТРЕШНО КАФЕ
Следваща ЕДИН ПОЛИТИК НА 45

За автора

Може да харесате още

Новини Сливен 0 коментара

ПРОУЧВАНЕТО ЗА ПОТРЕБНОСТИТЕ ОТ РАБОТНА СИЛА ПРОДЪЛЖАВА ДО 17 СЕПТЕМВРИ

Областният управител на Сливен напомня, че второто за годината проучване за потребностите на работодателите от работна сила продължава до 17 септември, включително. То се извършва чрез онлайн анкета, разработена от Агенцията

Новини Сливен 0 коментара

ПИЯН И ДРОГИРАН СА ЗАЛОВЕНИ ЗАД ВОЛАНА В СЛИВЕН

Водачи с алкохол и наркотици са установени от полицейски служители в град Сливен. На 29 октомври при проверки в кварталите „Клуцохор“ и „Комлука“ са установени Ю.Т. на 30 години и

Новини Сливен 0 коментара

ОТКРИТ УРОК ПОД НАДСЛОВ „ДЕН НА ГРАМОТНОСТТА“ СЕ ПРОВЕДЕ В ДНЕВЕН ЦЕНТЪР ЗА ПЪЛНОЛЕТНИ ЛИЦА С УВРЕЖДАНИЯ

В Дневен център за пълнолетни лица с увреждания – фондация ,,Милосърдие” се проведе открит урок под надслов „Ден на грамотността“. Той беше открит от ръководителя на центъра Камелия Грозева. По

0 коментара

Все още няма коментари!

Може да сте първият който коментира публикацията!

Остави коментар

nineteen − 15 =