БХРА ИЗЛЕЗЕ С ОСТРА ДЕКЛАРАЦИЯ СРЕЩУ АТАКИТЕ КЪМ БЪЛГАРСКИЯ ТУРИЗЪМ
юли 20, 2020 1229 Прегледи

БХРА ИЗЛЕЗЕ С ОСТРА ДЕКЛАРАЦИЯ СРЕЩУ АТАКИТЕ КЪМ БЪЛГАРСКИЯ ТУРИЗЪМ

19.07.2020 г.

ДО
ГН БОЙКО БОРИСОВ
МИНИСТЪРПРЕДСЕДАТЕЛ НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

ДО
МИНИСТЪРА НА ТУРИЗМА

МИНИСТЪРА НА ЗДРАВЕОПАЗВАНЕТО МИНИСТЪРА НА ВЪНШНИТЕ РАБОТИ НАЦИОНАЛНИЯ ОПЕРАТИВЕН ЩАБ МЕДИИТЕ В РЕПУБЛИКА БЪЛАГРИЯ ЧЛЕНОВЕТЕ НА БХРА

БЪЛГАРСКАТА ОБЩЕСТВЕНОСТ

ДЕКЛАР АЦИЯ
ОТ
БЪЛГАРСКА ХОТЕЛИЕРСКА И РЕСТОРАНТЬОРСКА АСОЦИАЦИЯ

подкрепена от:

Варненска асоциация на ресторантьорите и хотелиерите, Софийска хотелиерска и ресторантьорска асоциация, Сдружение на хотелиерите, Ресторантьорите и туроператорите Сандански, Съюз на туристическия бизнес Банско, Съюз на хотелиерите к.к. Златни пясъци, Сдружение хотели и ресторанти гр. Поморие, Сдружение на хотелиери и ресторантьори Велинград и Западни Родопи, Браншова асоциация на ресторантьорите София, Сдружение на хотелиерите и

1/3

ресторантьорите в гр. Казанлък, Шуменска асоциация на ресторантьорите и хотелиерите, Съюз на хотелиерите и ресторантьорите Ямбол, Българска хотелиерска и ресторантьорска асоциация гр. Велико Търново, Съюз на хотелиерите и ресторантьорите в гр. Русе, Туристическа камара Приморско, Браншова асоциация на ресторантьорите и хотелиерите Кърджали, СНЦ „Клуб на хотелиера Несебър“, Сдружение на ресторантьори и хотелиери „Тракия“ Пловдив, Сдружение на хотелиери и ресторантьори Стара Загора, Българска асоциация на ресторантьорите и хотелиерите Хасково, Сдружение туризъм Кюстендил, Регионална структура на БХРА Габрово, Сдружение на хотелиери и ресторантьориСливен,

УВАЖАЕМИ ГОСПОЖИ И ГОСПОДА,

Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) осъжда и не приема публичните изявления и действия по злепоставяне на българския туризъм и развлекателен бранш (условно наречени „черен/негативен PR”).

Свидетели сме на внушения, показвайки единични случаи или фалшиви новини, които се генерализират и изтъкването им не е решение и не може да има никакъв положителен икономически ефект, а напротив – пагубно е за целия туристически бранш и съпътстващите сфери. Подобни внушения създават сериозна опасност за икономическата стабилност в страната и не следва да бъдат толерирани. По тази причина апелираме за прекратяване на негативния PR и за въздържане от страна на политическите личности и медийно познати лица, при квалифицирането на качеството, цените на българските туристически услуги и сравненията със субективни методи, произхождащи от определени конкретни обстоятелства.

Преустановяването на работата на участниците в туристическия бранш, по време на извънредното положение, показа колко много са съпътстващите сфери, които пряко зависят и дори се крепят на този застрашен от години отрасъл. В тази връзка следва да подчертаем, че съществуването на редица населени места в България се крепи единствено на развиващия се в тях туризъм и на лицата, опитващи се да имат бизнес там (въпреки липсата на каквато и да било

целенасочена и структурирана политика и подкрепа на национално и местно ниво в областта на туризма и съпътстващите услуги).

Политическата обстановка не следва да компрометира икономическата стабилност и името на България като туристическа дестинация.

Не искаме българският туризъм да е подкрепян с думи и лозунги, нито с подкани като сегашните. Трябва заедно да мислим не „на парче“, а стратегически, с външно-политически и адекватни административни, вътрешни решения за нашия туризъм и не преди активен сезон, а целогодишно. Да направим така, че да чувстваме водещите медии български, а не даващи ефир на

2/3

провокативни, непроверени и уронващи престижа факти, фактори и субекти, които се разнасят в цялото пространство.

Изразяваме вяра, че обществото ни успешно ще премине през този труден момент, че ще съхраним общественото си здраве и съзнание и че ще се справим с икономическите предизвикателства. Гаранция за това са внимателно планираните и адекватни действия от страна на държавната и местна администрация, а не непредвидените, нецелесъобразни и непропорционални административни мерки и емоционалните политически или популистки изявления.

В допълнение на изложеното подчертаваме, че членовете на БХРА прилагат активно противоепидемични мерки и полагат ежедневна грижа за спазването на нормативните изисквания за дезинфекция и социална дистанция.

БХРА изразява готовност да защитава правата и интересите на своите членове от всякакъв вид посегателства върху тяхното добро име, репутация и търговска дейност, и ще използва всички възможни правни средства, в това число и съдебни производства. Наред с това, БХРА ще подкрепи и всички свои членове, които търпят вреди от черен PR или фалшиви новини, с консултации и препоръки относно средствата за зашита на правата и интересите им.

Настояваме и за активна позиция и за действия от страна на Министъра на туризма и на Министъра на външните работи, както и на всички дипломатически мисии и компетентни органи в страната, с цел разрешаване на въпросите, касаещи имиджа на България като туристическа дестинация, разглеждани в чуждестранни медии.

ИЗПЪЛНИТЕЛНО БЮРО НА БХРА

3/3

 

Христо Стоянов, председател на Сдружение на ресторантьори и хотелиери в Сливен

 

Предишна 12 ОВЦЕ СА УНИЩОЖЕНИ ПРИ ПОЖАР КРАЙ СЕЛО ДЯДОВО
Следваща СПАД В РЕГИСТРИРАНИТЕ НОВИ СЛУЧАИ НА COVID-19 ЗА СЕДМИЦА

За автора

Може да харесате още

Новини Сливен

ОБЩИНА НОВА ЗАГОРА „УДАРИ ГРЕДА“ С ПРОДАЖБАТА НА БОЛНИЦАТА СИ

Основният кандидат за купувач на общинската болница в Нова Загора се отказва от сделката. „Решението ми за отказа дойде, след извършения оглед на сградата, която е от 50-те години. Трябваше

Новини Сливен

СЛИВЕН ИМА СВОЯ ПЪРВИ ПРОФЕСИОНАЛЕН КУЛТУРИСТ

Голям успех за Мехмед Мехмедов, който заедно със съпругата си Бернадет е собственик не EXTREME ZONE SLIVEN. В столицата на Италия Мечо, както популярно е известен той, спечели поредното важно

Новини Сливен

ЗАПОЧВА РЕМОНТ НА СВЕТОФАРА ПРИ ДАМАРСКИЯ МОСТ

Започва планиран ремонт на светофарната уредба на кръстовището при бул. „Братя Миладинови“ с бул. „Хаджи Димитър“ и с бул. „Стефан Караджа“. Дейностите ще се извършват в почивните от 6 юни